Welkom op de groepspagina van groep 7!
Welkom op de pagina van groep 7! De groep telt 24 leerlingen. Juf Jolanda werkt op maandag t/m woensdag en juf Evelien op donderdag en vrijdag.
Lesmethodes:We gebruiken in groep 7 de volgende lesmethodes: - Taal: Staal. Met taal leren de kinderen onder andere de betekenis van woorden, een denkgesprek te voeren, argumenten te bedenken, een verhaal te schrijven, de betekenis van spreekwoorden en uitdrukkingen. - Spelling: Staal. Tijdens spelling leren de kinderen de volgende onderdelen: correct spellen van woorden (dat leren ze door de woorden in klankgroepen (lettergrepen) te verdelen en per klankgroep te kijken tot welke categorie het stukje behoort), werkwoordspelling, ontleden in woordsoorten en zinsdelen en het juist plaatsen van leestekens. - Rekenen: Pluspunt 4. We leren in groep 7 onder andere rekenen met breuken, procenten en het metriek stelsel. - Schrijven: Schrijven leer je zo! - Engels: Groove.me. Aan de hand van een songtekst leren de kinderen Engelse woorden en zinnen. - Verkeer: VVN Verkeersmethode. In groep 7 leggen de kinderen ook het theoretisch en praktisch verkeersexamen af. - Begrijpend lezen: Blink Lezen. - Topografie: Topomaster. Dit jaar leren de kinderen belangrijkste landen, steden, gebieden en wateren van Europa. - Wereldoriëntatie: Blink Wereld. De vakken aardrijkskunde, geschiedenis en natuur worden geïntegreerd aangeboden. De kinderen krijgen instructielessen en leren zelf een onderdeel te onderzoeken waar ze meer over te weten willen komen. - Kanjertraining: Vorig schooljaar zijn we gestart met kanjertraining. Dit is een methode waarbij wekelijks lessen gegeven worden om het onderling vertrouwen tussen de leerlingen te bevorderen, wat de basis vormt voor het creëren van rust in de klas, het stimuleren van sociale veiligheid en een prettig schoolklimaat. Ze leren zich op een positieve manier te handhaven in sociaal stressvolle situaties. Kernwoorden van kanjertraining zijn: vertrouwen, rust, wederzijds respect, sociale redzaamheid, ouderbetrokkenheid, burgerschap, gezond gedrag en duurzaamheid. | |
| |